HTML

Mentál Hiéna

Egy újabb blog a magyar őrületről. Egy újabb blog az országban uralkodó mentális káoszról. Egy újabb blog az egészségről. Egy újabb blog a betegségről. Egy új blog ezek összefüggéseiről, következményeiről.

Friss topikok

  • sergiodel vargas: Helló Gyula. Ezer meg egy éve nem láttalak, meg beszéltem Veled. (2014.02.27. 11:01) Ukrajna fájdalma, a világ bántalma
  • Trejo: @Bionic Bastard: Igen, a face-en belefutottam, jó cucc! ;-) (2014.02.12. 08:57) Szlovákia - az EU margójára
  • KeMa: Azért van hangalámondás, mert ezen filmek hangjait egy sávra rögzítik. Nincs külön beszéd, és külö... (2013.08.06. 14:07) Szinkr-OFF
  • Bionic Bastard: @Kratomi: Drága Kranyeszkám! ;) Én ugye, abban a privilegizált helyzetben vagyok, hogy ismerlek... (2010.01.14. 09:16) Kollektív-a-kurvaanyádat
  • Dzsé: Nekem a pártkiárusítás hasonlat tetszett. :) Embertőzsde, pff. Kandallói sonkás szenya? :D Jöhet! (2009.06.09. 11:31) Európai pépszavazás

Linkblog

Kollektív-a-kurvaanyádat

2010.01.12. 13:27 :: Bionic Bastard

Nemigen értünk semmit. Nem csoda. Buták vagyunk, tájékozatlanok és tudatlanok.
Nemhogy globálisan, de lokálisan sem tudunk gondolkodni. Nem vagyunk képesek összefüggésekben s előremutatóan használni a koponyáinkba préselt, vagy éppen abban lötyögő, szerényen kihasznált szürkeállományainkat. Mondjuk, az átlagnak rendelkezésre álló információhalmaz illetve képzelőerő alapján, sajnos ez nem is meglepő. Mindazonáltal, nem kifogás.

Az elmúlt, digitálisan szótlan, jobban mondva, írástalan időszakomban - jómagam, szerintem - mindenkivel együtt vártam a csodát. Vártam a mindennapos, direktnemminősítemmost gondolatmenet kizökkenését. Mondanom se kell hiába. A nagy számok törvénye cserben hagyott. A matek érettségi óta először.
Nem bizonyult elégnek, hogy napról napra több, s több emberke áhítja a szebb jövőt, a tegnapnál jobb holnapot. Kevés lett, eggyel többször beengedni a nagydzsippestelefonálóluxuskurvát, oppardon, üzletasszonyt, s az árulkodóan sunyitó testbeszédű, unottan orrtúró, adócsaló, ismét elnézést a sajtóhibáért, adókerülő, külföldirendszámos hajdúpéterklónt. Úgysem köszöni meg. Azonban, én kíváncsi természetűnek születtem s szeretek játszani az utak statisztikájával. Fősuli óta először.

A "Ne átkozd a sötétséget, gyújts inkább világot!" jelmondat, remekbeszabott értelmét nap, mint nap kikezdi az égbekiáltó pofátlanságok sorozata, amiről, ha nincs is tv-nk, vagy neadjisten, épeszűen nem kapcsoljuk be azt, de fogalmunk mindenképpen lehet, ha volt már a kezünkben történelem könyv, s olvastunk a megírt betűk sorai között, kicsit kérdőn s gyanakvón. Nem mennék bele elbulvárosodott napi hírekbe, azt meghagyom a hivatásos hiénáknak.

Nem szeretnék valami tébolyult, zenbuddhista zöldörömökör szerepében tetszelegni, csak arra kívánom felhívni a figyelmet, hogy mindent lehet másképp, adott esetben jobban. A kételkedés valamint a megszokott dolgok kétségebevonásának lehetősége az emberi elme, egyik legszebb ajándéka. Megkérdőjelezni először önmagunk, majd környezetünk ostoba, berögzült reakcióit nagyon felemelő, s egyben mulatságos.

Egy kis kedvcsináló anekdota: a Present Galéria záróbuliján, egy enyhén túlivott egyén felfigyelt, nem mindennapi mimikai performance-omra, s kis mérlegelés után, abban a hiszemben, hogy borzasztóan vicces, félhangosan az éterbe engedte, hogy: "Jaj, de, milyen érdekes!" Kétszer is. Mintha, az én arcom ezt mondta volna. Neki lehet, hogy csak ennyit jelentett. ebből is látszik, hogy mindamellett, hogy buta, s bunkó, még fantázia szintje is egy haldokló hangyáéval egyenlő, hiszen csak a hideg csavarta tüsszentésre az orromat, amire mellesleg az arcizmaim, disztonikus izgatottsága rátett egy móka-lapáttal. Itt két választásom volt. Az első indulat hevében verbálisan, vagy non-verbálisan nekiesem kicsit; persze, nem ezt választottam. Inkább odaléptem, s a fülébe súgtam, hogy "Nem szép dolog csúfolódni!" Mondanom se kell, a várt hatás nem maradt el. Az ipsébe belefagyott a szar is, és a bor is. Nem akkora csattanó, mintha ledobtam volna a harmadik emeletről, miután az arcába löttyintem a maradék italát, de nekem megtette így is.

A lényeg a lényeg. Nem azért kell kedvesnek lennünk, mert anyu azt mondja. (Bár kétségtelen, hogy nem véletlenül mondja, mert Ő már tudja, hogy kifizetődő.) Nem csak azért kell, hatezres vé-nyolcas, amerikai butasági szintet surolóan pazarló monstrum helyett kisebb autókba ülni, mert kifizetődő!, hanem, mert azzal a melengető érzéssel bújhat ágyba a kedves autóvalkellmennimindenhova-sétaésjátszóterezéshelyettinkábbfitnessbérletkelldíszanyuka, hogy nem tol három és fél kiló kormot s mérget naponta saját újszülöttjei, illetve a pár milliós felnövekvő generáció szájába szívlapáttal.
Aztán a profitot persze, elverheti a Tommy Hugyfiger, Szarburry, esetleg Foscci (f.y.i - made in china) tisztasági-törlőkendő-tartó-pánt-dobozkára. Hosszantartó örömöt kívánok hozzá!

Légy kedves. Ingyen van. Segítsd le a negyvenhárom kilós nénikét a buszról. Ingyen van. Köszönj, s köszönd meg. Ingyen van. Vondd kétségbe. Ingyen van. A hülyének is megér-né...
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalhiena.blog.hu/api/trackback/id/tr541666310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kratomi 2010.01.13. 10:47:59

Drága Bélám,

Minden szavad arany. Főleg a "hajdúpéterklón". Mennyire igaz.
Van ehhez kapcsolódóan egy sztorim. A történet ott kezdődött, hogy a elmentem vidékre egy sok-sok csillagos szállodába. Ott voltam 3 napot. A szálloda tulajdonosa egy osztrák ember, és napi szinten igazgatja a szállodát, felügyeli a dolgokat. Ehhez jön még hozzá, hogy kizárólag helyi, vidéki emberekkel töltötték fel a szálloda teljes személyzetét. Ennek megfelelően mindenki kedves, előzékeny, mosolygós a vendégekkel. Hangsúlyozom ez nem az a kedvesség, ami a tipikus, megfizetett alkalmazottra jellemző. Ezek a vidéki emberek tényleg azok, és mellesleg nagyon jó munkát végeznek.

Szóval eltelt ez a pár nap, mely így visszaemlékezve egyre inkább meseszerűnek tűnik.
Budapest visszaérkezve jöttem rá arra, hogy az ember úgy van megtervezve, hogy minden szarhoz hozzá tudjon szokni.
Szóval hazajöttük Budapestre jókedvűen, vidáman, majd elmentünk mozizni. Itt csöppentünk vissza a Budapesti mocsokban. A pénztáros nő pofákat vágva, idegesen szolgált ki minket. Nyílván nem tanították meg neki, hogy illik köszönni, főleg addig amíg ő ül annak a kurva pultnak a másik oldalán. Legalább ránk nézhetne, és megkérdezhetné, hogy mit akarunk.
Másnap kimentünk vásárolni a Tesco-ba, szilveszter előtt, ahol a következő mondatot mondta egy „polcfeltöltőmenedzser” : Úgy utálom ezt sok fasz vásárlót. Szívesen megkérdeztem volna ettől a kivételes embertől, hogy ezt nekem, mint vásárlónak miért kell végighallgatnom.

A legmegdöbbentőbb ebben a dologban, hogy pár napig kifejezetten rosszul éreztem magam, hogy ennyire elképesztően szar városban lakom, ideges, feszült, pofátlan emberekkel, autósokkal akik majdnem elütik a babakocsis anyukát a zebrán, de pár méteren belül egy másikon a „jócsajt” átengedik, bízva benne, hogy hátha……Aztán egyik nap azt vettem észre, hogy visszaálltam és már nem is zavar. Fel sem tűnik, hogy parasztok az emberek.
Ekkor fel is tettem magamnak a kérdést, hogy vajon a részéve váltam ennek, vagy csak hozzászoktam. Vajon az a fajta érzékenység ami jellemzett mikor hazajöttem, az végleg kihalt, vagy csak elnyomom magamban, hogy ne idegesítsen annyira a város. Ilyenkor mindig attól félek, hogy szépen lassan én is az hozzászokás révén, egyben részéve is válok.

Bionic Bastard 2010.01.14. 09:16:58

@Kratomi:

Drága Kranyeszkám! ;)

Én ugye, abban a privilegizált helyzetben vagyok, hogy ismerlek Téged s a magadnak feltett kérdésedre - szerencsére, veled egyetemben - tudom a választ.

Miután te is agykontroll tudor vagy, már jó ideje, páratlan nyugodtságról teszel tanúbizonyságot a mindennapjaidban. Bár nincs szerencsém, nap, mint nap.
Ezért tudunk hatalmasakat röhögni - olykor kínunkban - a többi marhán.

A hozzászokás, sajnos azonban, természetes folyamat. Klinikai tesztek során bebizonyították, hogy...NEM, nem a kib@5/0!) krémkence meg beböfögsz eztutisz kell Neked, hanem mozogjááá, vazze...pardon, kicsit elragadtattam magam...szóval, hogy az emberi szervezet, ebből következően az emberi agy átlagosan két hét alatt hozzászokik bármilyen cudar körülményhez, hacsak az nem teljesen összeegyeztethetetlen az élet alapvető feltételeivel...

Részévé csak abban az esetben válsz, ha úgy kezdesz el cselekedni, mint a többi birka...bár a jócsajt átengedjük...hátha... ;)
süti beállítások módosítása